1. Hem
  2. Frågor och svar
  3. Registrering
  4. Hur registrerar man ett utländskt bolag utan eID/ BankID?

Hur registrerar man ett utländskt bolag utan eID/ BankID? - Bestallid06.se

För att registrera ett utländskt företag i det nya ID06-systemet behöver företaget först vara registrerad med svensk F-skatt. Om företaget inte är registrerad för F-skatt idag behöver man göra en ansökan hos skatteverket. Företaget ska också anmäla alla anställda som ska arbeta i Sverige i mer än sex dagar, hos Arbetsmiljöverket (Swedish Work Environment Authority).
Uppfyller företaget ovan kriterier kan ni påbörja stegen nedan för registrering och beställning.

Uppfyller företaget ovan kriterier kan ni påbörja stegen nedan för registrering och beställning.

  1. Firmatecknaren måste skicka ett e-postmeddelande till manuellkontroll@id06.se med följande information till ID06 AB.Organisationsnummer:
    Momsnummer
    Företagsnamn:
    Företags Adress:
    Ägarens namn och efternamn:
    Ägarens e-post:
    Och ett registreringsbevis för företaget.

    ID06 AB skickar sedan ett e-postmeddelande med bekräftelse på att företaget nu är tillgängligt för registrering.

  2. Firmatecknaren på företaget behöver fysiskt besöka Areff eller en skanningspartner för att manuellt identifiera sig med hjälp av pass eller nationellt ID. Klicka här för att se er närmsta skanningspartner.
  3. Observera att alla Pass eller Nationella-ID är INTE kompatibla för skanning! Klicka här för att se vilka dessa är!
  4. Finns inte ditt pass eller nationella id med behöver du införskaffa dig ett sådant.
  5. Efter att identifieringen är gjord skapas ett företagskonto i ID06-systemet. Därefter loggar man in på hemsidan bestallid06.se för att koppla kontot sitt ID06-konto mot oss som kortleverantör och ni kan påbörja beställningen av ID06.
  6. När företaget har beställt ett kort så får kortinnehavaren ett e-postmeddelande med information att det ligger en beställning på individen. Kortinnehavaren får därefter besöka närmsta skanningspartner för att skanna sitt pass eller nationella-ID för att identifiera sig och skapa ett användarkonto.
  7. Kortinnehavaren loggar sedan in på sitt konto och ser ID06-kortet samt sina uppgifter och accepterar beställningen.
  8. Nu trycks kortet och skickas till leveransadressen företaget har bestämt. När kortinnehavaren fått sitt kort skall det aktiveras via kortinnehavarens ID06-konto och där hämtas även PIN-koden för kortet. Nu är kortet aktiverat och kan börja användas!

Var detta svar till hjälp?

Relaterade frågor